علائم بارداری پسر در هفته های مختلف حاملگی
نوشته شده توسط : ذهن نو

علائم بارداری پسر در بسیاری از موارد با قابل تشخیص است. از همین رو قبل از انجام سونوگرافی به کمک تغییرات جسمانی که در بدن مادر رخ می‌دهد می‌توان تا حدودی جنسیت جنین را پیش‌بینی کرد. از جمله علائم پسر بودن جنین می‌توان به ضربان قلب آرام، تمایل به خوردن غذاهای ترش، نداشتن ویار و حالت تهوع در هنگام صبح و پایین بودن دمای بدن اشاره کرد. با این حال بسیاری از مادران در زمان بارداری نوزاد دخترشان این علائم با تجربه کرده‌اند، در ادامه به نشانه‌هایی اشاره کرده‍‌ایم که بیش از 90 درصد مادران در بارداری پسر خود آن‌ها را داشته‌اند.

منبع : علائم بارداری پسر در هفته های مختلف حاملگی

 آیا به غیر از سونوگرافی راهی برای تشخیص بارداری پسر هست؟

بسیاری از پدر و مادرها دوست دارند هرچه زودتر جنسیت فرزندشان را بدانند. از همین رو برخی از آن‌ها قبل از اینکه در سونوگرافی دختر یا پسر بودن فرزندشان مشخص شود به دنبال راهی برای پیش بینی جنسیت جنین می‌گردند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که علائم جسمانی می‌تواند در بارداری پسر و دختر با یکدیگر متفاوت باشد. در نتیجه این علائم می‌توانند راهنمای خوبی در این زمینه باشند. با این حال توجه داشته باشید که به کمک آن‌ها نمی‌توان به طور قطع در مورد جنسیت کودک نظر داد و برای اطمینان یافتن از این موضوع حتما باید از سونوگرافی کمک بگیرید.

علائم بارداری پسر چه مواردی هستند؟

مادرانی که فرزند پسری را حمل می‌کنند نسبت به آن‌هایی که دختر باردارند علائم متفاوتی را گزارش می‌کنند. در واقع این علائم در اثر تغییرات هورمونی به وجود می‌آید. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده ایم:

1- ضربان قلب آرام

مادرانی که پسر باردار هستند اغلب ضربان قلب آرام‌تری را گزارش می‌دهند. به طور میانگین معمولا نبض آن‌ها کمتر از 140 بار در دقیقه است.

2- علائم بارداری پسر
| تمایل به خوردن غذاهای ترش

یکی از ویارهای رایج در میان زنانی که پسر باردار هستند هوس شدید برای خوردن غذاهای ترش است. این در حالی است که مادرانی که دختر باردارند، معمولا تمایل به خوردن مواد قندی و شیرین دارند.

3- عدم تجربه حالت تهوع صبحگاهی

اکثر زنانی که دختر باردار هستند هنگام صبح بیش از هر زمانی دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شوند. اما این مشکل در مادرانی که فرزندشان پسر است کمتر دیده می‌شود.

4- علائم بارداری پسر | افزایش جسارت

بالا رفتن سطح تستوسترون در مادرانی که فرزندشان پسر است باعث می‌شود که تغییرات رفتاری خاصی در آن‌ها بروز یابد. در همین راستا آن‌ها در این شرایط اغلب نسبت به قبل جرات و جسارت بیشتری پیدا می‌کنند.

5- پایین تر بودن دمای بدن

اگر فرزند شما پسر باشد احتمال اینکه در طول بارداری دمای بدنتان پایین بیاید و دست و پاهایتان همواره کمی سرد باشد، بیش از دیگران وجود دارد.

6- علائم بارداری پسر | بزرگ تر بودن شکم

وضعیت قرارگیری جنین پسر در رحم به صورتی است که شکم مادر بزرگ‌تر دیده می‌شود. از همین رو بسیاری از افراد با مشاهده شکل ظاهری شکم زن باردار نیز می‌توانند جنسیت جنین او را حدس بزنند.

7- افزایش رشد موها

یکی دیگر از علائم بارداری پسر سرعت رشد موهای سر و بدن است. اکثر مادرانی که فرزندشان پسر است در طول حاملگی این طور گزارش می‌کنند که سرعت رشد مو در آن‌ها افزایش یافته است.

8- خشکی پوست به خصوص در نواحی دست ها

خشکی پوست به خصوص در نواحی دست از جمله علائمی است که در بارداری پسر بیشتر دیده می‌شود. به طور کل تغییرات پوست و مو از جمله تغییرات بسیار رایج در دوران حاملگی هستند که تا حد زیادی تحت تاثیر نوسانات هورمونی قرار دارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا به کمک علائم جسمانی که در بارداری بروز می‌یابد می‌توان به طور قطعی در مورد جنسیت جنین نظر داد؟

این علائم نشانه‌های خوبی برای پیش بینی جنسیت جنین هستند، اما با توجه به شرایط فیزیولوژیکی منحصر به فرد هریک از مادران ممکن است که این علائم در برخی از آن‌ها به طور متفاوتی بروز پیدا کنند. از همین رو نمی‌توان به طور قطع روی آن‌ها حساب کرد.

آیا پسر بودن جنین می تواند بر خلق و خوی مادر نیز اثر بگذارد؟

بله با بالا رفتن سطح هورمون تستوسترون در بدن مادری که پسر حامله است تغییرات مختلفی در خلق و خوی او اتفاق می‌افتند که از جمله آن‌ها می‌توان به بیشتر شدن صفات مردانه و بالا رفتن جرات و جسارت اشاره کرد.

 

 

 

منبع : علائم بارداری پسر در هفته های مختلف حاملگی

 

 





:: برچسب‌ها: علائم بارداری پسر در هفته های مختلف حاملگی ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: